Вступ

Про проєкт

Блокнот-посібник створено у межах проєкту «КРОК — навчальна гра з протидії насильству 2.0», що впроваджує Громадська організація «ЕТ СЕТЕРА» за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні за фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні».

Проєкт реалізується у співпраці зі студією онлайн-освіти «EdEra», ГО «Рада жінок Донеччини», освітньою фундацією «MriyDiy» та ГО «Навчай для України».

Авторський колектив:

  • Анна Щерба — керівниця проєкту
  • Вікторія Стасюк — авторка, психологиня
  • Тетяна Шокур — спеціалістка з технічного супроводу проєкту
  • Роман Шулик — дизайнер
  • Ярослава Сидорчук — редакторка

Викладені в посібнику рекомендації належать виключно авторам/кам та не обов'язково відображають офіційну позицію ПРООН, ООН, Європейського Союзу та/або інших міжнародних партнерів.

За бажання ви можене скористатися pdf версією посібника, яка підходить для друку.

Використання гри

Гра «КРОК» є інструментом для роботи психологинь у психоедукації та просвітницькій діяльності школярів/ок. Її створено на основі методів казкотерапії. У сценаріях гри моделюються ситуації, що передують насильству і можуть відбутися зі школярами/ками в реальному житті. У такий ненав'язливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти, як діяти у таких випадках.

Якщо про насильство не говорять — воно стає чимось специфічним у підлітковому сприйнятті, що відбувається тільки з ними й тільки через них самих. Проходження сценаріїв гри дасть можливість підліткам через емпатію побачити та частково уявити себе на місці героїв/нь, прожити демоверсію різних рішень в ігровій формі.

Під час гри, незалежно від вибору, герой/їня зазнає насильства. Це слугує підґрунтям для подальшої дискусії та рефлексії психологині з класом.

У грі є механіка вибору не лише дій, а й емоцій, які можуть відчувати персонажі/ки відповідно до ситуації. Важливо, що ці емоції підібрані відповідно до їхніх образів та характерів. Зазвичай ця механіка використовується в моменти, де важливо зменшити вплив соціально прийнятних конструктів на рішення групи.

Використання блокноту

Перед вами онлайн-версія блокноту, що слугуватиме вашим путівником по темах, які розглядаються у сценаріях гри «КРОК» та методичні рекомендації до них.

Користуватися ним вам допоможуть наступні поради:

  • Завдяки тегам ми позначаємо тематику сценарію. Кожен сценарій містить у собі кілька тегів, відповідні маркування ви зможете знайти на розвороті з назвою сценарію. В теоретичному блоці, на сторінках із відповідними темами в кінці блокнота, ви зможете знайти додаткову інформацію для підготовки, зокрема про види та форми насильства.
  • Зверніть увагу, що деякі сценарії можуть містити паралельні теми, такі як розлади харчової поведінки, депресивний стан та інші.
  • Всі сценарії гри поділені на два рівні складності: звичайні та ускладнені. Звичайні сценарії порушують простіші теми й зазвичай розповідають історію молодших героїв/-нь. Ускладнені сценарії натомість вимагають серйознішого підходу зі сторони класу та порушують складніші теми. Радимо звертати на це увагу при виборі сценаріїв у грі й зупинитися на тих, з якими буде комфортніше працювати у певній учнівській групі.
  • У грі рівень складності позначений наступним чином:
Звичайні сценарії
simple
Ускладнені сценарії
simple
Відкрити Зміст